Novetats a l’espai Materials de l’aula

Amb la release 20171, l’espai de Materials ofereix noves opcions per a l’organització dels recursos. Repassem quines són:

Ordenar els recursos

Independentment de la seva tipologia, el docent pot ordenar els recursos com consideri oportú.

Organitzar els recursos

Es poden crear categories que organitzin els recursos. Per defecte, els recursos apareixeran sota els apartats existents fins ara (Materials i Fonts d’informació, però aquests es poden eliminar -sense perdre el contingut- per a crear-ne uns altres.

Per organitzar els recursos crea una nova carpeta prement el botó Afegir carpeta i arrossega-hi els recursos que hi vulguis posar dins.

Prement el nom de la carpeta, pots editar-la i afegir-la dins una altra carpeta, canviar-li el nom o eliminar-la.

Edició de carpetes

Coherència entre els espais

Els recursos d’aprenentatge estan accessibles des de diversos punts del Campus i les aplicacions mòbils. L’organització i ordre que hagis configurat a l’aula haurà de reproduir-se en la resta d’espais i eines, però, per ara, aquests encara no ho permeten (seguim treballant per a fer-ho possible). Mentrestant, en aquests casos, els recursos es mostraran sense apartats que els organitzin i ordenats alfabèticament. Els espais són els següents:
Pla docent (aula)
Els meus materials (Secretaria)
Els meus materials (plana d’inici del Campus)
Els meus materials (app La meva UOC)
Els meus materials (sala d’estudiants)

Recursos disponibles

Dels recursos que apareixen a l’espai de Materials, pots decidir quins vols que estiguin visibles per a l’estudiant, dins a la teva assignatura, o quins vols ocultar.

Formats disponibles

En el cas dels recursos que estan disponibles en diversos formats, pots decidir quins vols que pugui consultar l’estudiant a la teva assignatura. Prem damunt del nom del recurs per editar el nom del recurs i desmarcar o marcar els formats que t’interessen.

Edició dels multiformats

Aprofitem per informar-te que s’està treballant, juntament amb la resta d’àrees implicades, per unificar la terminologia emprada fins ara dins l’entorn docent (materials, materials i fonts, etc.) i utilitzar només el terme Recursos d’aprenentatge.