Pautes bàsiques per fer els nostres vídeos accessibles

Tenir els continguts accessibles ha de ser una pauta bàsica en totes les nostres creacions.

Hem encarregat a ILUNION Accesibilidad, Estudios y Projectos, empresa social de la ONCE y la seva Fundació, que ens elabori un document amb tot el que hauríem de tenir en compte per tenir uns materials accessibles i d’òptima qualitat en format audiovisual.

Tot seguit us fem un resum amb els termes més importants:

• Serà important sempre subtitular tots els nostres vídeos de manera sincronitzada, per tal de fer-ho podem utilitzar qualsevol de les eines disponibles (Youtube, Aegisub, etc..)
  • Els subtítols han d’estar centrats en la part inferior de la pantalla i recomanablement en dos línies.
  • Hem de facilitar la lectura, mirant de no posar més de 37 caràcters per línia.
  • La millor forma d’integrar aquests subtítols és afegint l’arxiu de text de forma separada i no integrant-lo com a part de la imatge. D’aquesta manera l’alumne podrà modificar el color i la mida del text per llegit més còmodament.
  • Quan tinguem un vídeo on hi ha una acció que és important per a transmetre el missatge, haurem de posar les transcripcions del que està passant de forma molt breu. Així persones amb discapacitat visual podran escoltar aquest text i saber que està passant en la imatge.
  • Si hi ha cap diàleg, farem servir un color per a cada persona que parla, i sempre el mateix color per a cada persona.

Si voleu saber més podeu consultar el document complert.