Resum sobre la sessió d’eines per dinamitzar l’aula

Tal i com us anunciàvem en aquest post, el passat dimarts 1 de juliol va tenir lloc la sessió sobre eines per dinamitzar l’aula.

Us destaquem alguns punts i us compartim les presentacions fetes pels professors que hi van participar.

• Sessió sobre els Q2A (Questions to Answers) amb el César Córcoles professor dels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Comunicació.

En César ens va explicar aquesta eina de preguntes i respostes i com l’ha utilitzat al seu laboratori sobre eines i tècniques d’edició web.

Ens va fer un repàs per la interfície i les seves funcionalitats principals. Utilitza la eina com un espai on poder fer preguntes respecte les inquietuds o dubtes, de forma que qualsevol altre estudiant pugui donar resposta a la pregunta feta, afegir comentaris, votar positiva o negativament tant preguntes com respostes, marcar una resposta com a millor resposta i afegir etiquetes a l’hora d’escriure.

En César també ens va parlar de la gamificació que es pot trobar en aquest tipus d’eines i de la possibilitat de mesurar la participació a l’aula a partir d’un seguit d’indicadors (quantitat de preguntes i respostes fetes, preguntes amb més respostes, preguntes sense respondre, usuaris més actius… en són només uns exemples).
A més ens va explicar que aquesta eina es pot re-utilitzar de semestre en semestre.

Compartim la seva presentació amb tota la informació tractada a la sessió.

• Sessió sobre els PHPBBFòrum amb la Cintia Pla professora dels Estudis d’Economia i Empresa.

La Cintia utilitza aquesta eina de l’aula per a treballar, entre altres aspectes, la capacitat de cercar, identificar, organitzar i utilitzar adequadament la informació.

Algunes de les funcionalitats que va destacar van ser les següents:

• Visualització dels missatges per a cada tema de discussió obert
    • Missatges marcats com a llegits i/o no llegits
    • Citació d’altres missatges tant pels estudiants com pel consultor en els seus propis missatges al fòrum
    • Utilització de l’historial

Compartim la seva presentació amb tota la informació tractada a la sessió.

• Sessió sobre el Microblog amb la Mirela Fiori professora dels Estudis de ciutat i urbanisme.

La Mirela ens va explicar els diferents usos que fa de la eina de microblog.
Durant el primer pilot de l’aulaca van utilitzat un BBforum: un com a debat, un altre per bústia de dubtes i una altra que anomenàvem “El cafè” com a lloc de trobada relaxat entre els alumnes. Es van adonar que calia una eina més dinàmica com un twitter o WhatsApp i van provar el microblog.
Van eliminar tots els BB fòrums i es van quedar amb un BB Tauler i un microblog que anomenem “Comenta”. Utilitzen l’App per al mòbil però no de manera generalitzada doncs encara no està per Iphone.
Es troba a faltar que hi hagi un sistema de notificació al mòbil com hi ha al WhatsApp.

Vàrem aprofitar per explicar altres experiències com la de la Professora Nathalie Bittoun Debruyne de l’escola de llengues , que utilitza la eina des dels orígens i en aquest cas, com a format d’inici d’aula per tal de donar-li més visibilitat a l’eina com a element important de comunicació i dinamització.

————————————————————————–

Una vegada més, moltes gràcies a tots per la vostra participació a la sessió.